Stichting de Zwolse Uitdaging

Hoogeboom helpt stichting Kadera met tafeltennistafels!
Gert en Jurgen Hoogeboom hebben zich bereid getoond om kosteloos twee betonnen tafeltennistafels te bezorgen bij beide locaties van de stichting Kadera (Blijf van mijn lijf huis) in Zwolle en Enschede.
Deze tafels waren aan de stichting geschonken door de VEZ in Zwolle maar moesten nog wel verplaatst worden. Zonder hulp van Hoogeboom zou dit niet gelukt zijn. Super Gert en Jurgen, bedankt voor jullie inzet!
De kinderen van Kadera waren er ontzettend blij mee heb ik vernomen. Een mooi kerstgeschenk!

Wensink sponsort Klus in de Wijk met een busje!!
En dit onder de vlag van de Zwolse Uitdaging.
Klus in de Wijk is een organisatie die met mensen die een afstand tot de arbeidsmarkt hebben, klussen in de diverse wijken in Zwolle. Een ieder die thuis een klus geklaard wil hebben kan contact opnemen met Klus in de Wijk. Gezien het feit dat dit allemaal tegen lage uurtarieven gaat en een deel met subsidie, deed Klus in de Wijk een beroep op de Zwolse Uitdaging omdat zij voor hun klussen nog een busje tekort kwamen. Wensink is bereid gevonden Klus in de Wijk met een busje te sponsoren. Super van Wensink! Hieronder de foto van de sleuteloverdracht.

img_5369

Vlnr.: Francis Arkes, Hans van Eenennaam (beiden Wensink), Hans Bakker (Manager de Zwolse Uitdaging) en Marcel Wierstra (Manager Klus in de Wijk).

Oprichting de Zwolse Uitdaging

In maart 2015 is de Zwolse Uitdaging van start gegaan. Het betreft een platform waar alle maatschappelijk instanties die Zwolle en omgeving kent hun vraag kunnen deponeren. In een matchgroep waar diverse disciplines uit het Zwolse bedrijfsleven vertegenwoordigd zijn worden de diverse aanvragen bekeken en wel of niet aangenomen. Vervolgens worden de aanvragen onder de matchgroep verdeeld en gaan de diverse projectgroepjes aan de slag. Bedoeling is dat het netwerk van de matchgroep wordt aangeboord om de aanvraag van de betreffende maatschappelijke organisatie tot een goed einde te brengen.

Even voor de duidelijkheid: het betreft hier niet ondersteuning in de vorm van ouderwets geld geven. Hulp in de vorm van materieel, kennis, diensten, tijd, etc., wat tevens de betrokkenheid van de ondernemer(s) in kwestie bevordert, verdient de absolute voorrang.

Voordelen De Zwolse Uitdaging:

1. Trechteren van de aanvragen waar iedere ondernemer mee te maken heeft. Alle aanvragen vanuit maatschappelijke organisatie, waar ieder bedrijf mee te maken heeft, kunnen doorverwezen worden naar de Zwolse Uitdaging.
  2. Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen wordt op deze wijze makkelijk bij jouw bedrijf binnen gebracht.
  3. Vergroten van je netwerk.

Ilse Sijtsema is als parkmanager betrokken bij de Zwolse Uitdaging en is namens de Ondernemersvereniging Hessenpoort lid van de matchgroep. Voor meer informatie zie http://zwolseuitdaging.nl.

Manager de Zwolse Uitdaging
Hans Bakker