2016.09.30 Start project Spitsfietsen

Op 1 september jongstleden is het project SpitsFietsen van start gegaan. Een ieder die naar zijn of haar werk fietst kan deelnemen aan dit project. Elke deelnemer ontvangt een vergoeding voor iedere dag dat hij of zij met de fiets naar het werk gaat. Deze vergoeding kan oplopen tot een totaal van maximaal €300.

SpitsFietsen is een onderdeel uit het programma BeterBenutten Zwolle Kampen, waarin bedrijfsleven en overheid samenwerken. Het project loopt tot 1 maart 2017.

Het project werd op 5 september afgetrapt bij Zalsman op de Hessenpoort. Wethouder Filip van As en gedeputeerde Bert Boerman moesten samen met 5 andere bestuurders op een 7-persoonsfiets een lint doorknippen. Zowel de Provincie Overijssel als de gemeenten Zwolle en Kampen willen de fiets als vervoermiddel stimuleren: “De fiets biedt voor de relatief korte afstanden (tot ca. 15 km) een goed alternatief voor de auto en het openbaar vervoer.”

foto-aftrap-spitsfietsen-zalsman

Medewerkers kunnen informatie inwinnen en zich aanmelden via www.spitsfietsen.nl en vervolgens de Spitsfietsen-app downloaden via de app-store. Hier kan men de activatiecode intoetsen en dan … van start!